Як оптимально організувати дистанційне навчання дитини
Пам’ятка для батьків
Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків.
Організація навчального процесу онлайн відрізняється від очного навчання дітей. В першу чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ДОМА. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами.
Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зрозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде. Зараз цього немає. Натомість є купа обмежень: на вулицю не ходи; мій руки; обличчя не чіпай; не гуляй; питання не став тощо.
Стрес і тривога, яку можуть відчувати діти, безумовно буде і вже відбивається на їхній пізнавальній активності (допитливості), навчальній мотивації, успішності.
Стрес — це не найсприятливіший ґрунт для розвитку. Для того щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.
1. Скласти чіткий розклад / режим.
Стабільність і зрозумілість — це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. А адже саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся дотримувати режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.
2. Організувати робочу зону.
Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло — яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.
3. Організувати форму.
Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг. Це якась уніформа, що допомагає не забувати, де ти і що ти робиш.
4. Робити перерви.
Фокус уваги школяра на відеоконференції / уроці 20 хвилин. Не більше. У старших школярів 30 хвилин і то у разі внутрішньої мотивації й інтересу до предмета. Скільки триває видеоурок? 40? 45 хвилин? Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах). Братися до виконання домашньої роботи, яку чомусь задають в онлайн-школі, доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.
5. Заохочувати спілкування з однолітками.
Провідна діяльність школярів середніх і старших класів — це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші) звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції. Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками (безпечно, звісно ж).
6. Знизити очікування і вимоги.
Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і вчитися як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина / дочки погіршилася — НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Дітям складно. Якщо ми ще будемо стояти у них над душею, вимагаючи тільки позитивних оцінок, то це посилить їхню тривогу, погіршить стосунки з ними. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переосмислення своїх вимог стосовно дитини.
7. Мотивувати і помічати успіхи.
Не змушуємо дитину, а мотивуємо! Водночас не забуваємо відзначати її успіхи. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте. Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.
Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.
За матеріалами: Аніта Вайаканті. Пам’ятка для батьків від психолога, як оптимально організувати дистанційне навчання дитини [Електронний ресурс] / ОСВІТА НОВА: [Веб-сайт]. — 2020.
Поради батькам
- Регулярно спілкуйтеся з дитиною, запитуйте її про те, як пройшли уроки, які у неї виникли питання і проблеми, у чому їй потрібна допомога. Батьки повинні допомагати і підтримувати дитину в цей важкий час. Наприкінці кожного дня обговорюйте з дитиною успіхи і невдачі за день. Будуйте плани на завтра.
- Якщо дитина зазнає труднощів у користуванні технікою, допоможіть їй пристосуватися до продуктивної роботи з комп’ютером. Навчіть її користуватися принтером та сканером. Адже якщо у неї щось не виходить, це відбиває бажання вчитися. Пройдіть декілька уроків разом з нею.
- Стежте за комунікацією дитини і викладача. Незважаючи на те, що це віддалена школа, такий контакт має стати обов’язковим. Зворотній зв’язок з учителем – важливий фактор засвоєння знань.
- Усуньте відволікаючі фактори. Робота над навчальним матеріалом повинна проходити в комфортних, сприятливих до навчання умовах. Максимально розвантажте дитину під час домашніх уроків від інших видів діяльності.
- Після проходження кожного уроку, спеціалісти радять проводити фізкультхвилинку. Можете привчити до цього свою дитину, адже фізична активність піде тільки на користь і допоможе розумово відпочити під час перерви.
- Спільно шукайте рішення в спірних ситуаціях. Не скупіться на слова підтримки і обійми. Якщо дитині важко, страшно, тривожно, і ви розумієте, що своїми силами не впоратися, то ви завжди можете розраховувати на допомогу класного керівника і шкільних фахівців.
- Якщо ваша дитина добре знайома з комп’ютером і не відчуває труднощів комунікації онлайн, дайте їй більше свободи.
Така доросла і серйозна форма навчання може розкрити в ній несподівані
таланти самоорганізації. Адже вона не просто грає в «стрілялку» або
бродить по мережі в пошуках цікавих для неї контактів, вона зайнята
серйозною справою. Дайте їй відчути відповідальність!
В якості висновку хочеться відзначити, що дистанційне навчання хоч і не здатне повноцінно замінити очну форму, проте, в умовах кризи є відмінним і досить ефективним інструментом для передачі і контролю знань. Правильна організація і реалізація онлайн-навчання дозволять вам і вашим дітям вийти з цієї ситуації з мінімальними втратами.
Харчування школярів
під час дистанційного навчання
Детальна інформація за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1lMnFOK0Zsz7lel5x9qUCH5iHEIHYYHMV/view?usp=drive_link
Немає коментарів:
Дописати коментар